Forfatter Emne: Betaling af registreringsafgift  (Læst 4389 gange)

Offline MadsJ

• Carabiniere
  • *
  • Køn: Mand
Betaling af registreringsafgift
« Dato: 31 Juli 2015 22:48:10 »
Er der nogen grænse for, hvor lang tid man kan vente med at betale registreringsafgiften på en importeret bil efter den er blevet fastsat?
Da jeg importerede min 156er betalte jeg umiddelbart samtidig med at afgiften blev fastsat hos Skat.

Grunden til jeg spørger er, at jeg overvejer at hente en bil hjem fra Tyskland (igen). Jeg vil gerne have afgiften fastsat ligeså snart bilen er i Danmark, men jeg vil gerne undgå at skulle betale den før min nuværende Alfa er solgt.

Offline John Sahl

• Carabiniere
  • *
    • Autohenter.dk - Din importkonsulent
Sv: Betaling af registreringsafgift
« Svar #1 Dato: 1 August 2015 09:53:28 »
Sø vidt jeg husker gælder den 3 måneder, men det kan aldrig betale sig at få den beregnet for tidligt.

Hvis det er for at spare tid, så brug en selvanmelder i stedet, de er oftest også til at tale med i forbindelse med beregningen hvis du er uenig i den, i al fald mere end Skat, hvis altså du har ret ;)
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk

Offline MadsJ

• Carabiniere
  • *
« Svar #2 Dato: 1 August 2015 11:36:37 »
Nah, det er ikke for at spare tid - jeg går ud fra, at man stadig kan gøre som jeg gjorde sidst. Det tog sammenlagt et par timer at få den afgiftbestemt, betalt afgiften og få pladerne. Før dette havde den selvfølgelig været til toldsyn.
Jeg vil gerne have den afgiftbestemt når jeg får den hjem, så jeg ved hvad den samlede pris ender med at blive, men jeg vil gerne undgå at skulle betale afgiften og få plader på den (læs: betale miljøafgift og forsikring) før jeg har fået solgt min nuværende Alfa.

Kan man evt. vælge at betale afgiften, men vente med pladerne, og dermed også miljøafgift og forsikring, til man skal bruge bilen?

Offline John Sahl

• Carabiniere
  • *
« Svar #3 Dato: 1 August 2015 12:28:45 »
Nej, sådan foregår det ikke mere. Nu er der 3-12 ugers ventetid på afgiften!

Du kan godt betale afgiften og vente ned pladerne.

Offline MadsJ

• Carabiniere
  • *
« Svar #4 Dato: 2 August 2015 21:01:26 »
Hold da op!! Det var alligevel er stykke tid..så kan det jo være min egen er solgt i mellemtiden.. :)

Har du erfaring med, om de private firmaer ligger over eller under SKATs vurderinger?

Offline John Sahl

• Carabiniere
  • *
« Svar #5 Dato: 2 August 2015 21:21:26 »

Har du erfaring med, om de private firmaer ligger over eller under SKATs vurderinger?

Læs eventuelt på min signatur. Men lad mig sige det sådan her: Skat har ingen interesse i at regne på ting mere end en gang ;)

Offline MadsJ

• Carabiniere
  • *
« Svar #6 Dato: 7 August 2015 18:56:51 »
HAHA, touché..! :D Jeg sender dig lige en mail i løbet af weekenden..