Forfatter Emne: Mito QV  (Læst 3341 gange)

Offline Jern Henrik

• Carabiniere
  • *
  • Køn: Mand
Mito QV
« Dato: 23 Februar 2014 16:48:06 »
Hej sportshjerter.....
Andet år i Mitoen årgang 2010. Sidste år begyndte den at brokke sig og miste kræfter ret pludseligt og ret farligt.....Fiat kikkede på den og rensede dysser i multiairmondulet. Men det skete bare igen. Så nyt multiairmondul skulle på....er en hel enhed og kan ikke repareres. Selvfølgelig efter garantien var udløbet. 5000 for det + montering....og en tandrem nu vi var der. I år nye tårnlejer foran og utæt aircon. Har nu rundet de 60000. Hvem sagde at Alfa var upålidelige......nogle gange tror jeg på det. Men hva....måske er det bare noget jeg bilder mig ind, den er nu noget særligt?  :) altid sjovt at køre på arbejde ad små sogneveje og skønne landskaber har i Vestsjælland. Lidt doven i N og lidt for vild i D.......dog kun ved lave omdrejninger hvor den tager virkeligt fat! Stadigt overrasket over hvor hurtig den er....især over +140!  Den lille motor trækker bare og det ved alle omdrejninger. Rigtigt farligt for kørekortet. Men for 200.000 fik jeg en bil med 5000 på klokken som bare ikke er stangvarer og har personlighed. Og er ret billig i dele (mange PAnda/ Punto) og rigtigt fint værksted i Kalundborg ( Boll og søn) og det kan men vel ikke klage over......jeg gør der ihvertilfælde ikke så tit....

Offline Jorila

• Carabiniere
  • *
  • pt. 147 2,0 - Spider 2000 - Fiat 500 og Fiat Coupé
Sv: Mito QV
« Svar #1 Dato: 24 Februar 2014 11:34:28 »
Godt du kan se ud over problemerne og nyde din Mito - Den er ikke upålidelig, du ved den går i stykker  ;)

På vores værksted ser vi mærkelige fejl på alle mærker og jo nyere bilerne er, jo flere dyre problemer, især VW har drillet de sidste par år.

Offline jwa

• Carabiniere
  • *
« Svar #2 Dato: 6 Marts 2014 14:44:46 »
Hej ....

Hvad synes du om styretøjet i din QV?
Min far har en 2012 Mito diesel. Jeg synes styretøjet er meget følelsesløst, specielet omkring midterposition. Derudover er selvopretteren meget "aggresiv".

Hvad går den på literen, på motorvejen, ved 130-140 km/t?

Køre selv 156.

Offline TQ

• Carabiniere
  • *
« Svar #3 Dato: 20 Marts 2014 13:29:08 »
Godt at høre, du er glad for din Mito. Jeg ville rigtig gerne udskifte min Fiat 500 med netop en QVer.

Omkring dine tårnlejer er det desværre en kendt svaghed på Punto/Mito og på Panda/500. Der dukker en del op om emnet ved søgning på nettet. Min 500 er sænket med Bilstein justerbar undervogn, hvilket absolut ikke hjælper på holdbarheden. Typisk har jeg skiftet tårnlejerne en gang om året, hvilket er total uacceptabelt :-(  Det første sæt købte jeg hos en Fiat forhandler i DK. Som jeg husker det, kostede de omkring 1000 kr pr. styk. De efterfølgende har jeg købt over nettet fra enten engelske eller tyske forhandlere. Så koster de pludselig kun 100-200 kr pr. styk. At skifte dem er hurtigt klaret med en donkraft og en luftnøgle. Når det er så billigt og så nemt at skifte, har jeg valgt bare at leve med det og "være glad".

Troels