Forfatter Emne: Rengøring af læderstue  (Læst 4102 gange)

Offline ALFARAS

• Carabiniere
  • *
  • Køn: Mand
Rengøring af læderstue
« Dato: 10 August 2013 22:16:38 »
Er der nogen der har gode erfaringer med rengøring af lædersæder ? Jeg har investeret i noget plejemiddel fra Turtle, men vil gerne vaske dem af først. Har hørt at sæbespåner måske er løsningen.

MVH Lars Rasmussen

Offline Ole Nielsen

• Redaktør
  • Comandante
Sv: Rengøring af læderstue
« Svar #1 Dato: 11 August 2013 09:07:29 »
Jeg støvsuger først sæderne og så vasker jeg dem i flydende sæbespåner i vand. (Eller bare alm. sæbespåner pisket op i vand)

Herefter giver jeg dem læderfedt. Har noget org. fra fabrikken (BMW), men jeg syntes Meguiars er bedre.

Hører gerne om din erfaring med Turtle..

Ole Nielsen - OO lll lll OO - Fiat 500S, Punto Evo, Bravo, 500, Punto II, Marea - Alfa 156 SW, 156 TS, 33 QV --> Se dem her

Offline ALFARAS

• Carabiniere
  • *
« Svar #2 Dato: 24 August 2013 09:05:59 »
Hej Ole, Så er de så rene som de kan blive - sæbespåner er sagen, men Turtle produktet skuffede lidt, det er som om det ikke rigtigt trænger ind i læderet, så det kunne være jeg skulle prøve Meguiars næste gang. MVH Lars Rasmussen

Offline Ole Nielsen

• Redaktør
  • Comandante
« Svar #3 Dato: 24 August 2013 16:09:49 »
Lyder godt.  ;)

Ja, Turtle er lidt "discount" tror jeg. De produkter jeg har prøvet har ikke været gode. Tror Sonax er bedre, men toppen er bare Meguiar´s  :)
Ole Nielsen - OO lll lll OO - Fiat 500S, Punto Evo, Bravo, 500, Punto II, Marea - Alfa 156 SW, 156 TS, 33 QV --> Se dem her