Forfatter Emne: Rensning af dyser på diesel  (Læst 1713 gange)

Offline uni

  • Carabiniere
  • *
  • Indlæg: 11
  • Karma: +0/-0
  • Køn: Mand
Rensning af dyser på diesel
« Dato: 6 September 2016 20:14:06 »
Min 20 V JTD (175 HK, 315.000 km) er begyndt at gå lidt uroligt i tomgang og under acceleration kan jeg mærke varierende trækkraft. Den oser også når den sejtrækker.
Jeg har prøvet med servicerens fra BellAdd og også BellAdd aditiv.
Jeg har talt med min mekanikker om der skal en dyserens til?
Er der nogle med erfaring om det her?
Min mekanikker siger, at jeg kan risikere, at en eller flere dyser efter rensningen ikke fungerer korrekt og derfor risikerer at skulle skifte dem. Hvad koster det?
Er der andre forslag til afhjælpning af problemerne?


Kører Alfa 156 2,4 JTD SW, 2004

Offline Ole Nielsen

  • Redaktør
  • Comandante
  • *****
  • Indlæg: 10.487
  • Karma: +3/-0
  • Køn: Mand
Sv: Rensning af dyser på diesel
« Svar #1 Dato: 7 September 2016 07:51:53 »
Org. dyser til vores BMW koster 5000,- kr. stk.

Har du checket, om der ligger "snask" oppe ved dyserne ??

Ole Nielsen - OO lll lll OO - Fiat 500S, Punto Evo, Bravo, 500, Punto II, Marea - Alfa 156 SW, 156 TS, 33 QV --> Se dem her

Offline uni

  • Carabiniere
  • *
  • Indlæg: 11
  • Karma: +0/-0
  • Køn: Mand
Sv: Rensning af dyser på diesel
« Svar #2 Dato: 7 September 2016 09:20:46 »
Hej Ole
Har ikke set efter.

Er det begrundet at være bekymret for at dyser efter rensning kan være defekte?
Fås de brugte?
Har nogle erfaring med dyserens?
Kører Alfa 156 2,4 JTD SW, 2004

Offline Ole Nielsen

  • Redaktør
  • Comandante
  • *****
  • Indlæg: 10.487
  • Karma: +3/-0
  • Køn: Mand
Sv: Rensning af dyser på diesel
« Svar #3 Dato: 7 September 2016 10:47:09 »
Jeg har kun kørt med Bell-Add servicerens 1D, 1D+ og 3 og JML dieselpartikelfilterrens.
Om det hjælper ved jeg ikke, men har kun hørt godt om det. BellAdd renser jo også dysesystemet.

Hvilken rens er det din mekaniker mener??

Umiddelbart ville jeg ikke være bekymret for at bruge dyserens, men der er sikker lige så mange holdninger til det som der er til andet additiv.

Har du checket, om alt indsugning er tæt. Turbodiesel er meget sårbar og fintfølende for falsk luft/utætheder.

Her det jeg har brugt/bruger:

http://www.billigbilpleje.dk/product/bell-add-servicerens-1d-100-ml-972/

http://www.billigbilpleje.dk/product/bell-add-servicerens-1d-200-ml-973/

http://www.billigbilpleje.dk/product/bell-add-servicerens-3-250-ml-976/

http://weboil.dk/product/jlm-diesel-dpf-regen-plus-42/
Ole Nielsen - OO lll lll OO - Fiat 500S, Punto Evo, Bravo, 500, Punto II, Marea - Alfa 156 SW, 156 TS, 33 QV --> Se dem her

Offline uni

  • Carabiniere
  • *
  • Indlæg: 11
  • Karma: +0/-0
  • Køn: Mand
Sv: Rensning af dyser på diesel
« Svar #4 Dato: 7 September 2016 11:11:46 »
Metoden han vil bruge er at motor står i tomgang (forceret?) og så anvendes der rensevæske som brændstof (blandet med diesel?).

BellAdd er jeg ikke så bekymret for at bruge, spørgsmålet er om den foreslåede rensemetode fjerner så meget / er så effektiv, at dyserne "bliver dårlige" når koks og andre aflejringer fjernes..??
Kører Alfa 156 2,4 JTD SW, 2004

Offline Ole Nielsen

  • Redaktør
  • Comandante
  • *****
  • Indlæg: 10.487
  • Karma: +3/-0
  • Køn: Mand
Sv: Rensning af dyser på diesel
« Svar #5 Dato: 7 September 2016 11:39:38 »
Der er jeg svar skyldig. Det er vil lidt op til, hvor meget du stoler på mekanikeren. Hvis det var min BMW-mekaniker, så havde jeg sagt "GO"...

Ole Nielsen - OO lll lll OO - Fiat 500S, Punto Evo, Bravo, 500, Punto II, Marea - Alfa 156 SW, 156 TS, 33 QV --> Se dem her