Forfatter Emne: Chipning  (Læst 1814 gange)

Offline joosbove

• Carabiniere
  • *
  • Køn: Mand
Chipning
« Dato: 9 April 2015 08:58:09 »
Hej Alfaister

Jeg er kommet lidt i et dilemma.
Jeg er sindsygt glad for min bil og den oplevelse og køreglæde det giver mig. Kører i den til hverdag som arbejdsbil, så man kan roligt sige det ikke bliver meget bedre.

Men min benzin økonomi, er jo ikke top, var heller ikke forventet, men kunne man få bare 1-2 km. pr. l. så ville det være skønt.

Så overvejer at chippe den.

Men har I nogen oplevelser eller referencer med benzin chipning, det er 1,75 modellen.

Mvh.
Joos

Offline Ole Nielsen

• Redaktør
  • Comandante
Sv: Chipning
« Svar #1 Dato: 9 April 2015 17:22:39 »
Jeg har faktisk aldrig hørt om nogen der har chippet den motor. Og om det giver noget på økonimien er nok tvivlsom.
Kan man ikke få en øko-tuning til benzin?

Da jeg boxtunede vores 156 2.4 JTD dengang, gav det ikke nogen besparelse, men det kunne mærkes på momentet, så måske derfor gav det ikke nogen besparelse  ???
Ole Nielsen - OO lll lll OO - Fiat 500S, Punto Evo, Bravo, 500, Punto II, Marea - Alfa 156 SW, 156 TS, 33 QV --> Se dem her

Offline brinker

• Carabiniere
  • *
« Svar #2 Dato: 9 April 2015 18:47:48 »
Den kan godt chippes med en fornuftig effekt - spørgsmålet er bare om gearkassen kan holde til det. Jeg ved at den i Giulietta'en med samme motor har en gearkasse med en moment-grænse meget tæt på den ydelse motoren har i forvejen.. Så det er absolut det første jeg ville tjekke.
Men nu kan du jo både få chippet for at opnå bedre effekt eller for at opnå bedre økonomi - og hvis du har tilgang mod en økonomisk chipning, er det nok begrænset hvor stor effektforøgelsen er.
"Petrol-head heaven, the only way you can get there is in an Alfa Romeo" - J. Clarkson
"...Alfas are for nice people!" - J. Clarkson

2005 Fiat Punto mk2b 1,2 8V

Tidligere biler:
1986 Alfa Romeo 33 1,5ie

Offline joosbove

• Carabiniere
  • *
« Svar #3 Dato: 9 April 2015 20:58:28 »
Tja... Ville gerne have chipningen, hvis bilen kan holde til forøgningen.

Men skal vist lige have undersøgt det, kan jeg høre... Men hvor gør jeg det?

Økonomien er puhhaaaaa. burde sige vigtig og afgørende for miljøet.... Men GAL jeg ville lyve.

Elsker den bil og ville ALDRIG skade den

Offline John Sahl

• Carabiniere
  • *
    • Autohenter.dk - Din importkonsulent
« Svar #4 Dato: 9 April 2015 22:02:52 »
Tag en snak med Thomas Landberg fra www.chiptuning.nu

Han ved hvad der kan lade sig gøre, og han kan via sit netværk også høre hvad andre har af erfaringer med den model,og han kan chippe den efter dine ønsker.
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk

Offline Ole Nielsen

• Redaktør
  • Comandante
« Svar #5 Dato: 10 April 2015 01:38:10 »
Eller også Per Mai fra Scantune. Han har før tryllet med div. Alfa'er.
Hører da gerne mere i denne tråd om evt resultat.
Ole Nielsen - OO lll lll OO - Fiat 500S, Punto Evo, Bravo, 500, Punto II, Marea - Alfa 156 SW, 156 TS, 33 QV --> Se dem her

Offline brinker

• Carabiniere
  • *
« Svar #6 Dato: 10 April 2015 21:26:54 »
Jeg ved at der er en moment-rating støbt på selve gearkasse huset (i hvert fald på en Giulietta).. Men om det lige er til at se når bilen ikke er på lift ved jeg ikke - kan ærligt talt ikke huske hvor.
"Petrol-head heaven, the only way you can get there is in an Alfa Romeo" - J. Clarkson
"...Alfas are for nice people!" - J. Clarkson

2005 Fiat Punto mk2b 1,2 8V

Tidligere biler:
1986 Alfa Romeo 33 1,5ie

Offline Storken

• Carabiniere
  • *
« Svar #7 Dato: 9 Marts 2017 09:18:14 »
Der er også dukket et par andre steder op. Tag evt. et kig på CT Denmark http://ctdenmark.dk/