Forfatter Emne: Hjælp til 164 der nægter at starte...  (Læst 2117 gange)

Offline Alfanatikeren

• Carabiniere
  • *
  • Køn: Mand
  • Besat af Italienske biler.
    • stort udvalg i Alfa original og replica fælge, samt udstyr, tilbehør, dæk, Recaro sæder osv. osv.
Hjælp til 164 der nægter at starte...
« Dato: 22 August 2014 19:25:54 »
Står og roder med min Alfa 164 racer, som jeg lige skal nå ud og køre et enkelt løb i, i år.
Den har stået stille i ca. 2,5 år siden sidste løb. Den har stået tørt og godt indenfor.
Da jeg skulle hente den, forventede jeg at den som altid startede med det samme efter at batteriet blev koblet til. Men denne gang ville den bare ikke starte.
Nu har jeg så gået og rodet en del med den, og bla. skiftet benzinpumpen, benzinfilter, haft tændrør ude og tjekke og rense (de har kun kørt ca. 10 løb) tjekket ledninger, sikringer osv osv.
Men den nægter stadig at starte.
Har nu ligget omme i bagagerummet med hovedet nede ved benzinpumpen mens der blev sat tænding på, men kan ikke høre at den siger noget som helst. Bør jeg ikke kunne det hvis den får strøm og virker??
Og sidder der ikke en sikring eller relæ til benzinpumpen et eller andet sted? Har ikke kunne finde noget på nettet om det. Hælder til at fejlen ligger der nemlig.
Derudover har jeg været lidt en klovn med de 2 slanger til benzinen fra pumpen, da jeg af en eller anden åndsvag grund ikke fik mærket op hvilken en af der skulle sidde hvor, og begge slanger er ens af udseende 😔
En der kan hjælpe med det også.

Eller evt hvis der er en der sidder med et godt forslag til hvad det kan skyldes. Føler at jeg har overset en eller anden åndsvag lille ting... Håber på lidt hjælp så jeg kan få liv i den, så jeg kan undgå at skulle køre i en Golf jeg er tilbudt at låne.
Bilen er en 3,0 V6 fra 91.

Tosset med italienske biler, og ham der klarer dæk og fælge til alle de italienske biler.

Nuværende biler:

Alfa 75 3,0 V6
Alfa 145 1,8 TS
Alfa 155 2,0 8V
Alfa 164 3,0 V6 QV
Alfa 164 3,0 V6
Fiat 127
Fiat 127
Fiat Ritmo
Fiat Grande Punto 1,3 JTD

Offline brinker

• Carabiniere
  • *
  • Køn: Mand
Sv: Hjælp til 164 der nægter at starte...
« Svar #1 Dato: 23 August 2014 18:55:45 »
Hvis ikke du kan høre pumpen er det med al sandsynlighed relæet eller sikringen til pumpen. Har du haft strøm sat direkte til pumpen, så du er sikker på den virker?
Slangerne du ikke har mærket op.. Tja, sæt dem på - du skal nok finde ud af hvis de ikke sidder rigtigt, for så starter den heller ikke.. Der sker ikke noget ved at bytte rundt på dem.
"Petrol-head heaven, the only way you can get there is in an Alfa Romeo" - J. Clarkson
"...Alfas are for nice people!" - J. Clarkson

2005 Fiat Punto mk2b 1,2 8V

Tidligere biler:
1986 Alfa Romeo 33 1,5ie