Forfatter Emne: Min Thesis.  (Læst 2026 gange)

Offline jojohan2512

• Carabiniere
  • *
  • Køn: Mand
Min Thesis.
« Dato: 28 Februar 2014 14:18:49 »
Hej med Jer

Her er så min oplevelse med, den sidste rigtige Lancia.
Som tidligere beskrevet andet steds her i forumet, var min bedre halvdel og jeg blevet enige om, at vi måtte skifte Grande Puntoen ud, da vores tre børn og bagage ikke helt kunne være i bilen. Og da vi (især min kone) ikke er pjattede med Familiebilerne og de Stationcars, der er på markedet, var det ikke en let opgave, at finde noget vi kunne være i. Vi besluttede os derfor for, at vi skulle have en sedan, og budgettet blev sat til 170.000,- hvilket gav en hel det potentielle emner. Vi har tidligere kørt både Alfa 155 og Lancia Thema, så kærligheden til de italienske biler, er fremtrædende. Vi valgte dog, at rette kikkerten mod SAAB 9-3, da de efter konkursen mildest talt blev foræret væk;).
Vi var meget tæt på at købe en SAAB 9-3 sedan 2,0t fra 2006, da jeg pludselig faldt over en salgs annonce på en Lancia Thesis 2,0t fra 2003, med 172.000km på klokken. bilen havde længe stået til 149.000,- (så vidt jeg husker), men den lørdag stod der pludselig 89.900,- på salgsannoncen? hvad sker der lige der, tænkte jeg, det må være uden afgift selvom det ikke fremgik af teksten. Min kone og jeg kørte ud til forhandleren om søndagen kl. 10.00 og spurgte til bilen, og hvorfor det drastiske prisnedslag, forhandleren sagde: "nu har den stået her i 2 år uden, at have været ude på en eneste prøvetur og jeg gider ikke have den stående længere, så den er din på plader for 89.900,- hvis du er intresseret."
Vi fik nøglerne og kørte en tur i bilen. hold da op det var en vild oplevelse, at komme fra en Grande Punto over i sådan en luksus bil. Den føltes super velholdt, service er overholdt til punkt og prikke, og alt (også det elektriske) virkede, det eneste den sagde var EPB (elektronisk parkering bremse) fejl, i info displayet. jeg tænkte, at jeg godt kunne leve med det og efter 10 min prøvetur besluttede vi at købe bilen.
Det er nu 1 år ok 15.000 km siden nu og hvordan er det år så gået?
Taget i betragtning af bilens alder er jeg mere end positiv over bekendskabet, og når man ser på hvad jeg har givet for bilen så fåes det ikke meget bedre.

EPB fejlen var et backupbatteri til 700,- så var det fixet. og siden har Jensen Auto, i Gentofte kigget på bilen. han konkluderede, at der skulle to nye bagfjerdre på 4.500,- et servorør er skiftet 1.200,- aircon er efterfyldt, og et medløberhjul på multiremmen skiftet, på en 11 år gammel bil. 8) 8) 8)

Mange hilsner

Johan

Offline Sknudtzen

• Carabiniere
  • *
  • Køn: Mand
Sv: Min Thesis.
« Svar #1 Dato: 2 Marts 2019 17:55:59 »
Hej Johan
Jeg har nu lidt samme udfordring som du har beskrevet i dit indlæg om Lancia Thesis. Vi har en Alfa Mito og har lige fået vores første barn. Det har vist sig at en Mito nok ikke så egnet når man har børn. Hvis vi både skal have plads til Odder barnevognen og en autostol kan vi ikke selv være der...
Din analyse om blecontainere og stationcars kan jeg kun tilslutte mig. Vi har derfor overvejet en Lancia Thesis. Ved du om der kan være en barnevogn i bagagerummet?
Mvh. Søren