Forfatter Emne: At vælge?  (Læst 4466 gange)

Offline joosbove

  • Carabiniere
  • *
  • Indlæg: 10
  • Karma: +0/-0
  • Køn: Mand
At vælge?
« Dato: 16 December 2013 18:09:44 »
Hej Alfaister

Jeg har virkelig brug for jeres hjælp, da jeg er kommet i den privilligerede situation, at skulle vælge mellem flere alfaer.

Men jeg er virkelig i tvivl, så endelig kom med gode råd.

Jeg står og tænker fremtid, drømmebil og økonomi.

159 sw 2,4 diesel - Praktisk og god planlægning
GT 2,0 jts - Hygge og økonomisk
GT 3,2 V6 - Drømmebil

Nogen gode råd eller kritik af de forskellige modeller?



Offline SteffenJ3316V

  • Carabiniere
  • *
  • Indlæg: 101
  • Karma: +0/-0
  • Køn: Mand
Sv: At vælge?
« Svar #1 Dato: 16 December 2013 18:31:31 »
Det kræver nok lidt flere oplysning så som kørselsmønster, km pr år, familiebil eller bare til dig selv osv  :)
Alfasud Sprint 1,7 Alfa Romeo 33 1,7 16V QV
Alfa Romeo 156 RST SW JTD

Offline joosbove

  • Carabiniere
  • *
  • Indlæg: 10
  • Karma: +0/-0
  • Køn: Mand
Sv: At vælge?
« Svar #2 Dato: 16 December 2013 18:37:53 »
Det kræver nok lidt flere oplysning så som kørselsmønster, km pr år, familiebil eller bare til dig selv osv  :)

Det vil være på nuværende tidspunkt være en "hygge" bil. Kommer nok til at køre en 8000 året max. Men bor i Kbh og familien bor i Nordsjælland.
Så vil kunne en gang om ugen køre i min. 30 min. så i tilfælde af diesel, vil den blive renset. Men tænker vægtafgiften på dieselen ikke er gør op for brændstofforbruget?

Er single nu, men tænker mere, ved sgu ikke om jeg er det om et år eller to. Så skal jo også være en praktisk bil? Dog ikke børn og så videre.

Offline SteffenJ3316V

  • Carabiniere
  • *
  • Indlæg: 101
  • Karma: +0/-0
  • Køn: Mand
Sv: At vælge?
« Svar #3 Dato: 16 December 2013 19:25:30 »
Hvis du ikke kører mere skal du holde dig fra en diesel med partikel filter. Den vil helt sikkert gå i stykker og sådan et filter er temmelig dyr  :'( 2,4'eren er også ret dyr i grøn afgift. Havde jeg pengene og var ligeglad med høj grøn afgift ville jeg helt sikkert vælge 3,2  ;D
Alfasud Sprint 1,7 Alfa Romeo 33 1,7 16V QV
Alfa Romeo 156 RST SW JTD

Offline joosbove

  • Carabiniere
  • *
  • Indlæg: 10
  • Karma: +0/-0
  • Køn: Mand
Sv: At vælge?
« Svar #4 Dato: 16 December 2013 19:33:19 »
Hvis du ikke kører mere skal du holde dig fra en diesel med partikel filter. Den vil helt sikkert gå i stykker og sådan et filter er temmelig dyr  :'( 2,4'eren er også ret dyr i grøn afgift. Havde jeg pengene og var ligeglad med høj grøn afgift ville jeg helt sikkert vælge 3,2  ;D

Men hvad med motoren, hvor meget betyder det den har kørt 68 eller 110?
Man siger jo at man ikke kan dræbe en V6'er, men hehe det er jo en alfa.

Offline John Sahl

  • Carabiniere
  • *
  • Indlæg: 227
  • Karma: +1/-0
  • Køn: Mand
    • Autohenter.dk - Din importkonsulent
Sv: At vælge?
« Svar #5 Dato: 16 December 2013 23:06:37 »
GT 3,2 V6 - Drømmebil

Med det kørselsmønster, og hvis du ellers mener at have råd, så er det denne du skal have.
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk

Offline Jorila

  • Carabiniere
  • *
  • Indlæg: 77
  • Karma: +0/-0
  • Køn: Mand
  • pt. 147 2,0 - Spider 2000 - Fiat 500 og Fiat Coupé
Sv: At vælge?
« Svar #6 Dato: 17 December 2013 11:47:05 »
Helt sikkert skal du vælge en GT

prøv både 2,0 samt 3,2 før du vælger og så tag den du best kan lide  ;) V6

Offline joosbove

  • Carabiniere
  • *
  • Indlæg: 10
  • Karma: +0/-0
  • Køn: Mand
Sv: At vælge?
« Svar #7 Dato: 17 December 2013 18:08:29 »
Ville bare være helt sikker, men er der nogen af jer, som har kørt en eller kender til den og forskellen på 2,0 jts og 3,2 V6?

Endelig beslutning :D

Offline SteffenJ3316V

  • Carabiniere
  • *
  • Indlæg: 101
  • Karma: +0/-0
  • Køn: Mand
Sv: At vælge?
« Svar #8 Dato: 17 December 2013 19:05:52 »
Har kørt begge 2, men er ikke helt sikker på hvad du mener med forskel. 3,2 er selvfølgelig klart hurtigst, har den bedste motorlyd osv. Minus er meget høj grøn afgift samt en benzin økonomi der bestemt ikke er god  :)
Alfasud Sprint 1,7 Alfa Romeo 33 1,7 16V QV
Alfa Romeo 156 RST SW JTD

Offline joosbove

  • Carabiniere
  • *
  • Indlæg: 10
  • Karma: +0/-0
  • Køn: Mand
Sv: At vælge?
« Svar #9 Dato: 17 December 2013 20:07:05 »
Har kørt begge 2, men er ikke helt sikker på hvad du mener med forskel. 3,2 er selvfølgelig klart hurtigst, har den bedste motorlyd osv. Minus er meget høj grøn afgift samt en benzin økonomi der bestemt ikke er god  :)

Jamen tænkte i forhold til oplevelse. Hvordan bilen opleves, er den så meget mere værd, eller ville man kunne nøjes med 2,0?

Plus reserve dele, en del af charmen ved Alfa er man aldrig ved hvor længe den holder. Men man elsker den så meget mere, når den er på vejene.
Hvor meget skal man regne med udgifter til reparationer?

Holder V6'eren længere end 2,0?

Men kan høre at det noget med man skal ud og prøve dem.

Lige hurtigt, et godt råd søges?
3,2 V6:
1. har kørt 78000 og koster 229.000
2. har kørt 114000 og koster 140.000

Er de 89900 kr. givet godt ud for at have kørt ca. 36000 mindre?



Offline Jorila

  • Carabiniere
  • *
  • Indlæg: 77
  • Karma: +0/-0
  • Køn: Mand
  • pt. 147 2,0 - Spider 2000 - Fiat 500 og Fiat Coupé
Sv: At vælge?
« Svar #10 Dato: 18 December 2013 11:50:52 »
Hvis alder, udstyr og stand eller er det samme, ville jeg ikke give de 90k ekstra

Offline Scalino

  • Carabiniere
  • *
  • Indlæg: 6
  • Karma: +0/-0
Sv: At vælge?
« Svar #11 Dato: 22 December 2013 12:28:21 »
Jeg har ejet en 156 2.0 JTS og en GT 3.2.

Når kørselsbehovet ikke er større, ville jeg købe en V6. Fantastisk motor, og ikke mindst motorlyd. Det koster spidsen af en jetjager at få skiftet tandremmen, og det er enten hver 3 år eller 80.000 km, afhængigt af hvad der kommer først. Vær derfor OBs på det!

Min tidligere GT er i øvrigt til salg i Køge, kan jeg se..(jeg solgte den for ca 2 år siden, så jeg har ingen andel i et salg...)